השקיעו
בעיתונות עצמאית
  • אודות
  • צרו קשר
יום שני, יוני 16, 2025
לתמיכה בכל סכום
המקום הכי חם בגיהנום
אין תוצאות
צפיה בכל התוצאות
  • חם
  • מלחמת אוקטובר 23
  • דמוקרטיה במשבר
  • חברתי
  • בריאות הנפש
  • מקומי
  • תחקירים
  • דעות
המקום הכי חם בגיהנום
לתמיכה בכל סכום
אין תוצאות
צפיה בכל התוצאות
המקום הכי חם

יש פרסום אחר

למכור בירה בלי להשפיל אישה? הפתעתם

קרן גרינבלט ❘ קרן גרינבלט
15.03.17
| וידאו, מגזין

משנים כיוון! במקום לצרוך תקשורת שמוכרת אותך, הגיע הזמן להשקיע בעיתונות עצמאית שעובדת אך ורק בשבילך


 

לפעמים נדמה שעולם הצרכנות והפרסום הוא כמו מסיבת כתה, שבה הבנים מתחרים במי מצליח להיות הכי מגעיל. ולפעמים יש ילד אחד, שאמנם הוא נמצא במסיבה, אבל הוא יושב בפינה של החדר ולא מוכן לקחת חלק במהומה.

אולי יעניין אותך גם:

קריאה לכל מי שמרגיש אבוד

״החוסר שלו כל-כך גדול, אני חייבת להחזיר את הבן-אדם הזה חזרה"

מה אנחנו יכולים ללמוד מסוריה על מאבקים אזרחיים והפלת שליטים רודניים?

טובורג היא קצת כמו הילד הזה. לא ברור עדיין אם זו התנסות נקודתית, או שהיא ממש התבגרה לפני כל היתר. מה שכן ברור הוא שכמו כל מותג, היא נולדה לתוך עולם שהכללים בו ברורים: סקס מוכר. או יותר נכון, מין נשי מוכר, עירום נשי, תרבות אונס, ייצוגים של הכנעת נשים בעלת אופי מיני, החפצה, נשים פשוקות רגליים על מכוניות, נשים זוללות מאכלים פאליים, נשים מתכופפות עם הבעת פליאה, ילדות שנראות כמו חשפניות ונו, הבנו את הקטע. על זה מושתת עולם הפרסום, כיוון שהתפיסה הישנה היא שגברים הם הצרכנים, ומה שמעניין גברים זה נשים בסקס. אם רק לגברים יש כסף, אז רק אותם צריך לשכנע, להצחיק, לשמח, רק להם למכור פנטזיות שהמוצר הזה יגרום לחייהם להיות מושלמים.

אמנם לצערנו רוב הכסף בעולם עדיין מצוי בידי גברים, אבל כבר כמה עשורים טובים נשים הולכות ותופסות נתח מרכזי של הצרכנות. משום מה, עולם הפרסום שאמור להיות טרנדי, נסחב מאחורה כמו נייר טואלט שנדבק לנעל ואף אחד לא מספר. בעצם חוץ מהעובדה שאנחנו מספרות להם כבר די הרבה זמן. ״סליחה, חבר׳ה, אנשי קופי, תאגידים מסחריים, נשים לא קונות מוצרים בעקבות דימויי תרבות אונס והחפצה. זה לא משמח אותנו. את חלקנו זה מעצבן והחלק האחר אדישות לזה. תפסיקו, די. אמרתי די״.


אז מה טובורג עשו בפרץ ההתבגרות הפתאומי? הבינו שהם ההפך מהמותג המתחרה – כן, ההוא שקיבל מלא פרסום חינם מכמה שהוא החפיץ והכעיס. ומהו אותו הסוד המסתורי שטובורג הבינו תוך פסיעתם אל אור השמש המחטא? הסוד הוא שאפשר לפרסם מוצר בלי להשפיל, לבזות, לרמוס, ולהרוס. רגע, מה?! בואו ננסה את זה שוב: אפשר לפרסם מוצר, באופן שמשמח סקטור צרכני שלם, מרגש אותו, מעורר השראה ומעודד קניה – בלי שזה יבוא על חשבון אף אחד אחר.

את הפרסומות האלה רואות הילדות שלנו ורואים הילדים, האמיתיים, לא המטאפוריים. צילום: מתוך הפרסומת

טובורג יצאו בקמפיין הוליסטי שהוא לא רק סרטון פרסומת לבירה. הוא מתמקד בחמש שפיות – נשות מקצוע מוכשרות וחזקות מרחבי הארץ, ובסיפורים שלהן על עבודה, בישול, משפחה, אתגרים והצלחה מסחררת. הקמפיין כולל שיתוף פעולה שמקדם גם את מותג הבירה, גם את אותן שפיות והמסעדות שלהן (וקידום עסקי נשים הוא מטרה חברתית ממדרגה ראשונה, בוודאי במקצוע שנשים נמצאות בו בתת ייצוג חריף), וגם, על הדרך, תורם את ההכנסות ומגדיל את הנראות של סלעית, ארגון תמיכה וסיוע לנשים במעגל הזנות ושורדות זנות.

את כל זה אפשר לעשות תוך כדי פרסום בירה – זאת גאונות! איך לעזאזל לא חשבנו על זה קודם? (אה, כן, חשבנו על זה, אבל המותגים והממתגים, הם עוד תקועים בעולם הישן, בהתאמת הקמפיינים שלהם לתפיסת המציאות המיינסטרימית שלימדו אותם דורות אחורה, ״סקס מוכר״ עלק).

טובורג לא הראשונה להבין את הסוד; גם מותגים כמו אולווייז, דאב ונייקי הבינו שכדי שנשים יקנו, צריך לשכנע *אותן* שהמוצר יגרום לחייהן להשתפר, דרך קמפיינים על עוצמה נשית, ״Run Like a Girl״ ודומיהם. אבל המוצרים הנמכרים בקמפיינים האלו הם רק עבור נשים, אז הסיכון בנקיטת הדרך החיובית, העוצמתית, הפמיניסטית – נמוך יותר. במקרה של טובורג החדשנות, הבגרות, היא שזה לא רק מותג נייטרלי כמו מסך שטוח או אייפון – בירה היא מוצר שנחשב גברי, ושהדימויים בשיווק שלו הם של גברים ששותים אותו. עצם זה שהפרסומת הזו מנרמלת את הצפייה בנשים חזקות נהנות במסיבת גג ושותות בירה, בעצמו תורם לתפיסת המציאות הפרוגרסיבית.

הסיפור הזה קריטי, והוא לא סתם התקטננות על פרסומות. כי את הפרסומות האלה רואות הילדות שלנו ורואים הילדים, האמיתיים, לא המטאפוריים. עבורם, הפרסומות מתווכות את המציאות בעוצמה. הם לומדים מי הם ומה הם ואיך העולם עובד ומה הם אמורים ואמורות לרצות להיות ולרצות שיהיה להם. אז מה עדיף שהקטנטנות שלנו ירצו להיות: שלדים אנורקטיים מאופרים למשעי ופרושים על ברכיו של תרח עם רולקס, או שפיות מוכשרות, חכמות, בעלות עסק ומנהיגות שנרתמות למען מטרה חברתית ולמען נשים אחרות?

אני רצה לקנות טובורג, כי בדיוק כמו עם ילדים, חשוב לתגמל התנהגות טובה.

הכותבת היא מנהלת קואליציית שוּתפוֹת – ארגוני נשים למען שוויון כלכלי



הסיפורים החמים

חברתי

לראשונה מאז מלחמת המפרץ: המקלט האטומי בתחנה המרכזית בת"א ייפתח לציבור

חברתי

אין לאן לברוח: המתקפה האיראנית חושפת את עומק ההפקרה של העורף

חם

חיילים קיבלו הוראה לפנות בסיסים בדרום הארץ. אלו שנותרו מופקרים בלי יכולת להתמגן

קטגוריות

  • דעות
  • חברתי
    • החברה הערבית
    • מבקשי מקלט
    • צדק חברתי
      • דיור ציבורי
  • חם
  • מגזין
  • מדיני-בטחוני
    • יהודה ושומרון
    • מלחמת אוקטובר 23
      • מחדל ה-7 באוקטובר
    • עזה
    • צבא
  • מקומי
    • סביבה
    • תכנון
  • משפט ופלילים
    • אלימות מינית
    • דמוקרטיה במשבר
    • משטרה
    • נשק
    • שחיתות
  • פוליטיקה ותקשורת
    • פוליטי
    • תקשורת
  • פרויקטים
    • русский / English / عربى
    • גלריות
    • וידאו
  • רווחה
    • בריאות הנפש
    • חינוך
  • תחקירים

המקום הכי חם בגיהנום || 

עיתונות עצמאית, בלי פחד. 

אנחנו מחויבים לנקודת מבט קשובה, ביקורתית ומאוזנת, אבל היא לעולם לא חפה מתפישת עולם, מעמדות ומעקרונות. במגזין הזה אנו מבקשות לעשות עיתונות שדבקה בעקרונות של דמוקרטיה, שוויון וצדק חברתי. עיתונות חוקרת, חפה מפחד וממורא. עיתונות שאינה חוששת לקחת צד. ששומרת על פרופורציות, שאינה מתלהמת, שנצמדת לעובדות ולסטנדרטים מקצועיים, סקרנית ובודקת את עצמה.

 

© 2024 כל הזכויות שמורות למקום הכי חם בגיהנום - מגזין עיתונאי עצמאי.

Fatfish

בתקופה בה הממשלה מתנגחת בתקשורת החופשית, זה הזמן לתמוך בעיתונות שהם לא יצליחו להביס

אנחנו חייבים את התמיכה שלך כדי להמשיך לחקור, לחשוף ולדווח, ולעשות עיתונות שמשפיעה על המציאות.

לתמיכה בכל סכום >

×
אין תוצאות
צפיה בכל התוצאות
  • ראשי
  • חם
  • מלחמת אוקטובר 23
  • דמוקרטיה במשבר
  • חברתי
  • בריאות הנפש
  • מקומי
  • תחקירים
  • דעות
צרו קשר
מי אנחנו

© 2025 כל הזכויות שמורות למקום הכי חם בגיהנום - מגזין עיתונאי עצמאי | פיתוח Fatfish