השקיעו
בעיתונות עצמאית
  • אודות
  • צרו קשר
יום שלישי, יוני 17, 2025
לתמיכה בכל סכום
המקום הכי חם בגיהנום
אין תוצאות
צפיה בכל התוצאות
  • חם
  • מלחמת אוקטובר 23
  • דמוקרטיה במשבר
  • חברתי
  • בריאות הנפש
  • מקומי
  • תחקירים
  • דעות
המקום הכי חם בגיהנום
לתמיכה בכל סכום
אין תוצאות
צפיה בכל התוצאות
המקום הכי חם

על תחב"צ וכסת"ח

עזבו את כץ מענייני תחבורה

עידו קינן ❘ עידו קינן
17.06.14
| מגזין

משנים כיוון! במקום לצרוך תקשורת שמוכרת אותך, הגיע הזמן להשקיע בעיתונות עצמאית שעובדת אך ורק בשבילך


כבר כמעט שבוע שהרשת רוחשת סביב פרשת חטיפת שלושת הצעירים בגוש עציון. אחד מתת-הנושאים הוא צווי איסור הפרסום, שמנעו את חשיפת הסיפור בתקשורת הישראלית, בזמן שהעיתונות הזרה, כולל הפלסטינית, מדווחת בלי צנזורה ובלי הפסקה; דיון אחר הוא על המחיר שישראל מוכנה לשלם בעד החזרת חטופים, וההשלכות שהיו לעסקת גלעד שליט והחוק נגד שחרור מחבלים על כך.

תת-נושא בולט נוסף הוא הטרמפים. מבקרים יצאו נגד החטופים והוריהם בטענה שעלייה לטרמפים בשטחים היא מסוכנת, ובגדר הפקרות. אלה נתקלו במגיבים מהצד הנגדי שקבעו שיש כאן האשמה של הקורבן, והזכירו שלא הטרמיפסטים אשמים אלא החוטפים. תת-תת-נושא בסוגיית הטרמפים הוא הדיון על זמינות ותדירות התחבורה הציבורית בשטחים ומחיר הנסיעות שם לעומת המחיר בגבולות הקו הירוק.

אולי יעניין אותך גם:

קריאה לכל מי שמרגיש אבוד

״החוסר שלו כל-כך גדול, אני חייבת להחזיר את הבן-אדם הזה חזרה"

מה אנחנו יכולים ללמוד מסוריה על מאבקים אזרחיים והפלת שליטים רודניים?

ביום שבת, 14 ביוני, כתב שר התחבורה ישראל כץ בפייסבוק על החטיפה, כשהוא מביע הזדהות עם משפחות החטופים, מבטיח ש"נעשה הכל כדי להבטיח את שובם הביתה בשלום", ומספר כי "מקומם לשמוע את צהלות השמחה בצד הפלסטיני ולראות את אבו-מאזן שותק".

היום שבר כץ שתיקה של שלושה ימים וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "בימים האחרונים העדפתי שלא להתבטא ולאפשר לכוחות הביטחון לעשות את עבודתם". כשר התחבורה, הוא מצא לנכון להתייחס בהרחבה לנושא הנסיעות. כלומר קבלו תיקון – השר כץ לא התייחס לנושא בהרחבה. רגע, קבלו עוד תיקון: הוא לא התייחס אליו כלל: "הבוקר קראתי את דברי מזכ״ל שלום עכשיו שכתב: 'מי שאשם במצב הוא מי שבחר להתעלם מהבעיה הפלשתינית…אובדן התקווה בצד השני, היהירות הישראלית וחוסר הרצון להתפשר מתפוצצים לנו בפנים'. לקרוא ולא להאמין! 'אובדן תקווה'? 'חוסר הרצון להתפשר'? בגלל זה החמאס , ששואף להשמדת ישראל, ביצע את פיגוע החטיפה? פשוט חוצפה. הניסיון להפיק הון פוליטי על גב הנערים הוא מחפיר ומביש".


הפוסט של ישראל כץ‎.

*

השר כץ מרבה אם כן להתבטא בסוגיות בטחוניות-צבאיות-לאומיות. הוא לא הראשון. גם קודמו בתפקיד, שאול מופז – כרמטכ"ל ושר ביטחון לשעבר – העדיף כשישב במשרד התחבורה לדבר על סוגיות בטחוניות יותר מאשר על סוגיות של בטיחות בדרכים. עדות אנקדוטלית להצלחת המיתוג הזה נמצאת בכתבה שפרסם שלום ירושלמי ב"מעריב" באוגוסט 2008, שבה התייחס אל מופז בטעות כאל שר הביטחון, תפקיד שהאיש סיים למלא שנתיים קודם לכן.

כץ ומופז חולקים גם חיבה משותפת לנטילת הקרדיט על ההקפאה או הירידה בתעריפי התחבורה הציבורית, והתחמקו מקרדיט כאשר המחירים עלו: ביוני 2008 עלו התעריפים ב-13-7.3 אחוזים. לפי הודעת דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, העלייה בוצעה אז "בהתאם לצו הפיקוח על מצרכים ושירותים שנחתם על ידי שרי האוצר והתחבורה". שמו של השר מופז לא הוזכר. גם בינואר 2009 עלו התעריפים, ובהודעת הדובר הוזכר השר מופז בכותרת, בכותרת המשנה ובגוף ההודעה, זאת משום ש"תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית יתייקרו… בשיעור ממוצע של 2.88 אחוזים בלבד, זאת לאחר ששר התחבורה שאול מופז (ההדגשה במקור) סירב לחתום על התייקרות גבוהה יותר של 8 אחוזים עליה החליטה ועדת המחירים הבינמשרדית".

ביוני 2009 היה כץ שר התחבורה. אז לא עלו תעריפי התחבורה הציבורית, ובהודעה לעיתונות הופיעו שמו ותוארו של השר כץ. בינואר 2010 עלו התעריפים ב-4.4 אחוזים, ובהודעה לא הופיע השר בשמו ולא בתוארו. ביוני 2010 לא עלו התעריפים, וכץ שוב הוזכר בשמו ותוארו ארבע פעמים בהודעה, כולל בכותרת ובכותרת המשנה של ההודעה.

הקרדיט על אי-עליית התעריפים כלל לא שייך למופז וכץ. לפי החלטת ממשלה מ-1997, התעריפים מתעדכנים פעם בחצי שנה בשיעור עליית המדד. כץ הפגין את חוסר האונים שלו בנושא בינואר 2014, כשפנה לשר האוצר יאיר לפיד פעמיים וביקש ממנו לדחות את עליית התעריפים. לפיד סרב, והתעריפים התעדכנו לראשונה מזה שנתיים ועלו ב-4.7 אחוזים.

שר התחבורה ישראל כץ רוכב היום על חטיפת הצעירים כשם שרכב בזמנו על הקפאת התעריפים. לפחות עכשיו אנחנו יודעים את עמדתו ביחס לטרמפיסטים.

עידו קינן הוא כתב תרבות דיגיטלית ובעל הבלוג חדר 404



הסיפורים החמים

חם

60 אלף שקל ל-30 שעות הפלגה עם עוד חמישה אנשים: הישראלים שנמלטים מהארץ ביאכטות 

חברתי

עלות המלחמה באיראן: כ-8.25 מיליארד שקל בשלושה וחצי ימים – כפול מרכיב החירום בתקציב המדינה 

חברתי

לראשונה מאז מלחמת המפרץ: המקלט האטומי בתחנה המרכזית בת"א ייפתח לציבור

קטגוריות

  • דעות
  • חברתי
    • החברה הערבית
    • מבקשי מקלט
    • צדק חברתי
      • דיור ציבורי
  • חם
  • מגזין
  • מדיני-בטחוני
    • יהודה ושומרון
    • מלחמת אוקטובר 23
      • מחדל ה-7 באוקטובר
    • עזה
    • צבא
  • מקומי
    • סביבה
    • תכנון
  • משפט ופלילים
    • אלימות מינית
    • דמוקרטיה במשבר
    • משטרה
    • נשק
    • שחיתות
  • פוליטיקה ותקשורת
    • פוליטי
    • תקשורת
  • פרויקטים
    • русский / English / عربى
    • גלריות
    • וידאו
  • רווחה
    • בריאות הנפש
    • חינוך
  • תחקירים

המקום הכי חם בגיהנום || 

עיתונות עצמאית, בלי פחד. 

אנחנו מחויבים לנקודת מבט קשובה, ביקורתית ומאוזנת, אבל היא לעולם לא חפה מתפישת עולם, מעמדות ומעקרונות. במגזין הזה אנו מבקשות לעשות עיתונות שדבקה בעקרונות של דמוקרטיה, שוויון וצדק חברתי. עיתונות חוקרת, חפה מפחד וממורא. עיתונות שאינה חוששת לקחת צד. ששומרת על פרופורציות, שאינה מתלהמת, שנצמדת לעובדות ולסטנדרטים מקצועיים, סקרנית ובודקת את עצמה.

 

© 2024 כל הזכויות שמורות למקום הכי חם בגיהנום - מגזין עיתונאי עצמאי.

Fatfish

בתקופה בה הממשלה מתנגחת בתקשורת החופשית, זה הזמן לתמוך בעיתונות שהם לא יצליחו להביס

אנחנו חייבים את התמיכה שלך כדי להמשיך לחקור, לחשוף ולדווח, ולעשות עיתונות שמשפיעה על המציאות.

לתמיכה בכל סכום >

×
אין תוצאות
צפיה בכל התוצאות
  • ראשי
  • חם
  • מלחמת אוקטובר 23
  • דמוקרטיה במשבר
  • חברתי
  • בריאות הנפש
  • מקומי
  • תחקירים
  • דעות
צרו קשר
מי אנחנו

© 2025 כל הזכויות שמורות למקום הכי חם בגיהנום - מגזין עיתונאי עצמאי | פיתוח Fatfish