השקיעו
בעיתונות עצמאית
  • אודות
  • צרו קשר
שבת, יוני 14, 2025
לתמיכה בכל סכום
המקום הכי חם בגיהנום
אין תוצאות
צפיה בכל התוצאות
  • חם
  • מלחמת אוקטובר 23
  • דמוקרטיה במשבר
  • חברתי
  • בריאות הנפש
  • מקומי
  • תחקירים
  • דעות
המקום הכי חם בגיהנום
לתמיכה בכל סכום
אין תוצאות
צפיה בכל התוצאות
המקום הכי חם
תיק 6000: תקועים בפקק

התחבורה הציבורית במצב אסוני, אבל יש מה לעשות

הפחתת נפח התנועה על הכבישים ב-5% כל שנה במשך העשור הבא – זה היעד שצריך לקבוע לעצמו שר התחבורה הבא

❘ בארכבת
09/04/2019

משנים כיוון! במקום לצרוך תקשורת שמוכרת אותך, הגיע הזמן להשקיע בעיתונות עצמאית שעובדת אך ורק בשבילך


בכהונתו מרובת השנים של שר התחבורה, ישראל כ"ץ, נראה שהיתה לו בעיקר אסטרטגיה מובילה אחת: גזירת סרטים ותצלומים לתקשורת. יש לקוות שמי שיאייש את משרד התחבורה, במקרה שכ"ץ לא יישאר שם, יהיה בעל חשיבה קצת יותר עמוקה וארוכת טווח.

האסון התחבורתי והפקק האינסופי שבו נמצאת ישראל, לפי דו"ח המבקר האחרון והשוואות ה-OECD, מחייב את הממשלה הבאה לקבוע יעד של הפחתת נפח התנועה על הכבישים ב-5% כל שנה במשך עשר השנים הבאות – ובמקביל להגדיל את מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית. כדי לעשות זאת עליו יהיה לשפר את האמינות והשירות של התחבורה הציבורית ולהשיב את אמון הנוסעים ברכבת ישראל ובחברות האוטובוסים. בנוסף, כדאי שישקול את הפתרונות הבאים:

הקפאת קו הרכבת המהיר לירושלים: בשעת כתיבת שורות אלו (שבת) הוציאה דוברות הרכבת הודעה בנוגע לקו הפוליטי בין ירושלים לנמל התעופה בן גוריון שנפתח על ידי כ"ץ ונתניהו, לפני הזמן תוך סיכון בטיחותי של הנוסעים. תקלת חשמל באחת משתי המסילות בקו הרכבת הביאה לכך ששוב בוטלו הנסיעות בקו זה. ולא רק זאת: ההרצה של הקו בספטמבר 2018 הובילה לקריסת מערכות כוללת ברכבת ישראל. בינתיים המחסור בקרונות וצפיפות הנוסעים גורמת למומחי בטיחות ורכבות להזהיר מפני אסון שעלול להתרחש.

סימון נתיבי תחבורה ציבורית: הפתרון הזול והמהיר לשיפור דרמטי בשירות לאזרחים ובהורדת רכבים פרטיים מהכביש. מדובר בשלב זה על השלמת הנתיב מנתניה לחיפה וסימון נתיב בין ירושלים ותל אביב. כמה פשוט, כמה מהיר.


מינוי נציגי ציבור בדירקטוריון רכבת ישראל: רכבת ישראל משקרת לציבור על בסיס קבוע ונמצאת בשפל מקצועי, תדמיתי וניהולי שלא היה כמותו. יחד עם זאת ציבור הנוסעים והאזרחים מצביע ברגלים ובוחר לנסוע באמצעי התחבורה הזה, מי מחוסר ברירה ומי משיקולי נוחות. רק שקיפות, פתיחות ושיתוף הציבור בתהליכי קבלת החלטות יצליחו להציל את החברה הממשלתית החשובה והחולה הזו.

הטבת מס למשתמשים בתחבורה ציבורית: כיום ישנן הטבות מס לעובדי המגזר הציבורי על שימוש ברכב פרטי, מרביתם גם נהנים מחניה צמודה למקום העבודה. אנחנו מציעים לשנות את המדיניות ב-180 מעלות. המדיניות צריכה להיות מס מוגדל על השימוש ברכב פרטי – ואילו משתמשי התחבורה הציבורית ייהנו מהטבות מס.

מעבר עובדי המשרד לתחבורה ציבורית: בשביל להיות רועה לא צריך להיות כבשה, אבל בשביל לתכנן ולנהל תחבורה ציבורית צריך להשתמש בה. גם עובדי משרד התחבורה נהנים מרכב צמוד. את האוטובוס או הרכבת הם ראו מבפנים רק בשעה שבה השתתפו בגזירת סרטים וחניכת קווים עם השר שלהם. הדבר נכון גם למרבית עובדי הרכבת, שנהנים מחניה צמודה בכניסה לתחנות הרכבת. אנחנו ממליצים להעביר את כל עובדי המשרד והרכבת לתחבורה ציבורית, לבטל את החניונים למקורבים הן בתחנות הרכבת והן במשרד התחבורה עצמו.

השקעה מסיבית בתחבורה מקיימת עם דגש על שבילי אופנים: בעולם לא תמצאו חניוני ענק לרכבים ליד תחנות רכבת, רק בישראל. אנחנו מציעים להנגיש את תחנות הרכבת באמצעות שבילי אופניים ייעודיים שיגיעו לכל היישובים שנמצאים במרחק עשרה קילומטרים מהתחנה. בנוסף יש לתגבר בצורה משמעותית את הקישוריות של קווי האוטובוס בין תחנות הרכבת לישובים הסמוכים. החניה בחניוני הרכבת תתאפשר רק לרכבים המסיעים שלושה נוסעים ויותר – ניסיון שכבר נעשה במספר תחנות אך ללא קידום או אכיפה משמעותיים. מהלך כזה יוריד את נפח התנועה בכל הארץ, יפנה דונמים של אספלט לטובת הציבור וגם יתרום לבריאות האזרחים.

"בארכבת" היא קבוצת נוסעים אשר פועלים למען רכבת יעילה ובטוחה בישראל

תגיות: תיק 6000


קטגוריות

  • דעות
  • חברתי
    • החברה הערבית
    • מבקשי מקלט
    • צדק חברתי
      • דיור ציבורי
  • חם
  • מגזין
  • מדיני-בטחוני
    • יהודה ושומרון
    • מלחמת אוקטובר 23
      • מחדל ה-7 באוקטובר
    • עזה
    • צבא
  • מקומי
    • סביבה
    • תכנון
  • משפט ופלילים
    • אלימות מינית
    • דמוקרטיה במשבר
    • משטרה
    • נשק
    • שחיתות
  • פוליטיקה ותקשורת
    • פוליטי
    • תקשורת
  • פרויקטים
    • русский / English / عربى
    • גלריות
    • וידאו
  • רווחה
    • בריאות הנפש
    • חינוך
  • תחקירים

המקום הכי חם בגיהנום || 

עיתונות עצמאית, בלי פחד. 

אנחנו מחויבים לנקודת מבט קשובה, ביקורתית ומאוזנת, אבל היא לעולם לא חפה מתפישת עולם, מעמדות ומעקרונות. במגזין הזה אנו מבקשות לעשות עיתונות שדבקה בעקרונות של דמוקרטיה, שוויון וצדק חברתי. עיתונות חוקרת, חפה מפחד וממורא. עיתונות שאינה חוששת לקחת צד. ששומרת על פרופורציות, שאינה מתלהמת, שנצמדת לעובדות ולסטנדרטים מקצועיים, סקרנית ובודקת את עצמה.

 

© 2024 כל הזכויות שמורות למקום הכי חם בגיהנום - מגזין עיתונאי עצמאי.

Fatfish

בתקופה בה הממשלה מתנגחת בתקשורת החופשית, זה הזמן לתמוך בעיתונות שהם לא יצליחו להביס

אנחנו חייבים את התמיכה שלך כדי להמשיך לחקור, לחשוף ולדווח, ולעשות עיתונות שמשפיעה על המציאות.

לתמיכה בכל סכום >

×
אין תוצאות
צפיה בכל התוצאות
  • ראשי
  • חם
  • מלחמת אוקטובר 23
  • דמוקרטיה במשבר
  • חברתי
  • בריאות הנפש
  • מקומי
  • תחקירים
  • דעות
צרו קשר
מי אנחנו

© 2025 כל הזכויות שמורות למקום הכי חם בגיהנום - מגזין עיתונאי עצמאי | פיתוח Fatfish