השקיעו
בעיתונות עצמאית
  • אודות
  • צרו קשר
יום שני, יוני 16, 2025
לתמיכה בכל סכום
המקום הכי חם בגיהנום
אין תוצאות
צפיה בכל התוצאות
  • חם
  • מלחמת אוקטובר 23
  • דמוקרטיה במשבר
  • חברתי
  • בריאות הנפש
  • מקומי
  • תחקירים
  • דעות
המקום הכי חם בגיהנום
לתמיכה בכל סכום
אין תוצאות
צפיה בכל התוצאות
המקום הכי חם

יאיר נתניהו ביקש להחרים את המפרסמים – וחשף את המונופולים שאביו לא טרח לפרק

ניסיון החרם המקושקש של נתניהו ג'וניור ותומכיו נגד ערוץ 12 ו-13 חשף את קבוצות הכוח הריכוזיות שלא טופלו בתקופת נתניהו, ואת הבזבוז האדיר של המגזר הציבורי - "האיש השמן", שנתניהו הבטיח לעשות לו דיאטה

ערן הילדסהיים ❘ ערן הילדסהיים
23.10.19
| דעות
תמונה ראשית : יאיר השתלט על בלפור צילום: אבי אוחיון, לע"מ

יאיר השתלט על בלפור צילום: אבי אוחיון, לע"מ


משנים כיוון! במקום לצרוך תקשורת שמוכרת אותך, הגיע הזמן להשקיע בעיתונות עצמאית שעובדת אך ורק בשבילך


 בסוף השבוע האחרון רצה ברשת יוזמה שנעה בטווח של בין הזויה למשעשעת. מי שהחל אותה, ברצינות מלאה, היה הגולש רמי קרן. מי שהפיץ אותה ברחבי הרשת בכל הכוח וברצינות רבה עוד יותר היה בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו.

נתניהו הצעיר כתב בטוויטר: "גם אתם רותחים מזעם על התעמולה האנטי ישראלית בערוצים 12 ו-13? רק אם יפגעו להם בכיס הם ישתנו ויכניסו קצת קולות ציוניים". נתניהו קרא להחרים עסקים שמפרסמים באותם ערוצים ובכך ליצור לחץ כלכלי עד שאלה ישנו את גישתם. בכך ביקש להזכיר לכל מי שמתעב את שני ערוצי הטלוויזיה, מי באמת מממן אותם דרך פרסומות.

אולי יעניין אותך גם:

ההפגנות נגד חמאס הציפו את ההתקוממות ברחובות עזה. מי ימלא את הוואקום ביום שאחרי?

ישראל תפסה את מקומן של מדינות ערב כסרבנית השלום של האזור

עד כמה הערבים באמת מוסלמים? 

מה שנתניהו הצעיר שכח, זה שאחד המממנים הכבדים דרך פרסומות של המדיה בכלל וערוצי הטלוויזיה בפרט, היא לא אחרת מאשר אותה ממשלה בראשות נתניהו האב. לפי יפעת בקרת פרסום, ב-2018 השקיעו משרדי הממשלה כ-182.2 מיליון שקל בתחום. להחרים אותם כמפרסמים אומר להפסיק להשתמש בשירותים ציבוריים.

כך למשל, כדי שהחרם של יאיר יצליח, יצטרכו משתתפיו להימנע משימוש בתחבורה ציבורית או להפסיק להיות זהירים בדרכים, שכן משרד התחבורה השקיע כ-19.2 מיליון שקל בפרסום בשנה שעברה. הורים מחרימים ייצטרכו להישאר בבית עם הילדים כדי לא להפר את החרם נגד משרד החינוך, שהשקיע כ-16.6 מיליון שקל בפרסום בשנה שעברה. גם חברת חשמל תשקיע ב-2020 תקציב של כ-15 מיליון שקל בפרסום בטלוויזיה. משתתפי החרם יאלצו לפיכך להתנתק משקע ותקע ובמקום זאת להתחבר לעששית ומצית.


גם חברת חשמל תשקיע ב-2020 תקציב של כ-15 מיליון שקל בפרסום בטלוויזיה. משתתפי החרם יאלצו לפיכך להתנתק משקע ותקע ובמקום זאת להתחבר לעששית ומצית

המחרימים יאלצו גם להחרים מוצרים כחול לבן ועסקים קטנים בישראל. שניהם כיכבו בקמפיינים שהפיק משרד הכלכלה בעלות של כ-15.7 מיליון שקל בשנה שעברה. אם תוסיפו גם החרמת אמנים שהופעותיהם מפורסמות באותם ערוצי טלוויזיה, הרי קיבלתם BDS על ספידים.

ואולי האבסורד הגדול ביותר בניסיון להחרמת מפרסמים בערוצי טלוויזיה, אפשר יהיה למצוא בפרסום של המשרד לעניינים אסטרטגיים. לפי פרסומים, המשרד הוציא כ-1.2 מיליון שקל מכספי הציבור בקמפיין ששודר לישראלים ושלא ברור מה יעילותו נגד החרמות של ה-BDS בחו"ל על ישראל ומוצריה. מדובר בחרמות דומים לאלו שמנסים לארגן עכשיו יאיר נתניהו וחבריו. ועל זה אולי אפשר להגיד כבר שהאירוניה או החרמות קרסו לתוך עצמם.

לחיות על לחם ומים

אבל לא רק גופים ומשרדים ממשלתיים מפרסמים בערוצי הטלוויזיה. אחד המפרסמים הבולטים לאחרונה הם תאגידי הגז שנתניהו נלחם לשמר אותם כמונופול. אמנם לצרכן הפרטי אין אפשרות להחרים אותם, אבל מי שבכל זאת ירצה להתנגד יכול לחצות את הקווים ולהצטרף לאלה שקוראים לפתוח מחדש את מתווה הגז שמיטיב עימם. אפשרות שנייה היא להצטרף למאבק הארצי שמתנהל כנגד החלטת הממשלה הימנית להקים אסדת גז מול חוף דור.

המפרסמים שמשקיעים הכי הרבה כסף בפרסום הם רשתות השיווק עם סכום עתק של כ-264.1 מיליון שקלים ב-2018. כמעט כולם שם – שופרסל,יינות ביתן, רמי לוי, המשביר וסופר-פארם. עכשיו לכו תנסו להחרים את כולם. עם אותה בעיה יתקלו המחרימים גם בתחום שידורי הטלוויזיה. יס, פרטנר טיוי (עם נטפליקס), סלקום טיוי ו-HOT פירסמו בכ-152.8 מיליון שקל ב-2018. מי שרוצה להתנתק יכול להתנחם בצפייה בעידן פלוס. הבעיה שהערוצים 12 ו-13 הם כמעט היחידים שאטרקטיביים שם.

גם תאגידי המזון – משטראוס, קוקה קולה, תנובה ועד אסם יוניליוור – משקיעות עשרות מיליונים בפרסום. שטראוס לבדה השקיעה כ-123 מיליון שקל ב-2018. ממשלות נתניהו במשך עשור לא דאגו לפרק את שליטתם בשוק המזון, ולכן המחרימים יאלצו להתקיים במצב כזה בעיקר על לחם ומים. ברי המזל יוכלו למצא תחליפים לחלק מהמוצרים.

אלה רק כמה מהסיבות מדוע היוזמה בהובלת יאיר נתניהו לפגוע בערוצים הגדולים דרך החרמת מפרסמים נדון לכישלון עוד לפני שהתחיל. בשביל שחרם כזה יהיה אפקטיבי שוק המפרסמים צריך להיות מגוון יותר – כלומר לייצג משק תחרותי יותר, שאינו נשלט על ידי קומץ תאגידים, ועם פחות הוצאות של משרדי הממשלה על פרסום. את הטענות הוא יוכל לפנות לאבא נתניהו שלא עמד בהבטחותיו לפרק מונופולים ולצמצם את בזבוז כספי משרדי ממשלה, בין היתר לטובת יחסי הציבור של עצמם.



הסיפורים החמים

חברתי

לראשונה מאז מלחמת המפרץ: המקלט האטומי בתחנה המרכזית בת"א ייפתח לציבור

חברתי

אין לאן לברוח: המתקפה האיראנית חושפת את עומק ההפקרה של העורף

חם

חיילים קיבלו הוראה לפנות בסיסים בדרום הארץ. אלו שנותרו מופקרים בלי יכולת להתמגן

קטגוריות

  • דעות
  • חברתי
    • החברה הערבית
    • מבקשי מקלט
    • צדק חברתי
      • דיור ציבורי
  • חם
  • מגזין
  • מדיני-בטחוני
    • יהודה ושומרון
    • מלחמת אוקטובר 23
      • מחדל ה-7 באוקטובר
    • עזה
    • צבא
  • מקומי
    • סביבה
    • תכנון
  • משפט ופלילים
    • אלימות מינית
    • דמוקרטיה במשבר
    • משטרה
    • נשק
    • שחיתות
  • פוליטיקה ותקשורת
    • פוליטי
    • תקשורת
  • פרויקטים
    • русский / English / عربى
    • גלריות
    • וידאו
  • רווחה
    • בריאות הנפש
    • חינוך
  • תחקירים

המקום הכי חם בגיהנום || 

עיתונות עצמאית, בלי פחד. 

אנחנו מחויבים לנקודת מבט קשובה, ביקורתית ומאוזנת, אבל היא לעולם לא חפה מתפישת עולם, מעמדות ומעקרונות. במגזין הזה אנו מבקשות לעשות עיתונות שדבקה בעקרונות של דמוקרטיה, שוויון וצדק חברתי. עיתונות חוקרת, חפה מפחד וממורא. עיתונות שאינה חוששת לקחת צד. ששומרת על פרופורציות, שאינה מתלהמת, שנצמדת לעובדות ולסטנדרטים מקצועיים, סקרנית ובודקת את עצמה.

 

© 2024 כל הזכויות שמורות למקום הכי חם בגיהנום - מגזין עיתונאי עצמאי.

Fatfish

בתקופה בה הממשלה מתנגחת בתקשורת החופשית, זה הזמן לתמוך בעיתונות שהם לא יצליחו להביס

אנחנו חייבים את התמיכה שלך כדי להמשיך לחקור, לחשוף ולדווח, ולעשות עיתונות שמשפיעה על המציאות.

לתמיכה בכל סכום >

×
אין תוצאות
צפיה בכל התוצאות
  • ראשי
  • חם
  • מלחמת אוקטובר 23
  • דמוקרטיה במשבר
  • חברתי
  • בריאות הנפש
  • מקומי
  • תחקירים
  • דעות
צרו קשר
מי אנחנו

© 2025 כל הזכויות שמורות למקום הכי חם בגיהנום - מגזין עיתונאי עצמאי | פיתוח Fatfish